sunnuntai 8. toukokuuta 2016

Hyvä viikko

Kulunut viikko oli hyvä, ja sen kruunasi pitkä helatorstaiviikonloppu ihanassa kesäisessä säässä. Vapaapäivien aikana olen saanut tehtyä paljon: olen nukkunut normaalia enemmän, tehnyt pihatöitä, hoitanut ja katsellut kanatarhan väkeä sekä saattanut ompelutöitä ajan tasalle. Seuraava kuvasarja kerii auki viikon tekemisiä:

Tänä aamuna lähdimme kodin lähistölle korvasienitilannetta kartoittamaan. Pieniä alkuja oli paljon, ja jätimme ne kasvamaan...

...mutta löytyi yhden kastikkeen tarpeiksi tällaisia hyvänkokoisia yksilöitä.

Tässä näkyy korvasienipaikalta Kotipihan suuntaan avautuvaa maisemaa.

Sain eilen äitienpäivälahjaksi ruukkuruusun ja orvokkeja. Tyttären kanssa istutimme ne ruukkuihin.

Eilen oli puolisoni pitkään odottama päivä: vene laskettiin vesille.

Tiput voivat erittäin hyvin, ja nyt ne viettävät jo yötkin ulkotarhassa. Kuvassa näkyvän Kanelin lisäksi olen tuonut tarhaan niiden seuraksi kaksi aikuista kanaa. Karvainen kaveri pällistelee verkon takana taustalla.
Alkuviikosta ompelin Talvipeiton 11. blokin, joka on jonkinsorttinen rivitalo. Enää yksi taloaiheinen blokki puuttuu, ja sitten voin aloittaa peiton kokoamisen.

Olin jo lipsua Sadan blokin peiton tekotahdista, mutta nyt tilanne on korjattu: tässä ovat viimeisimmät kolme blokkia. Uusi ohje tulee taas tänä iltana ja seuraava ensi torstaina.

Tässä blokissa jäi harmittamaan se, että vahingossa sijoitin keskusneliöksi taustakankaan palasen. Siihen piti tulla tuota punasävyistä kangasta, josta pienimmät kolmiot on tehty. Ei huvita purkaa, ja blokki on aivan hyvä tällaisenakin.

Tätä blokkia tehdessä piti ottaa käyttöön paper piecing -tekniikka, jota olen kokeillut vain kerran aikaisemmin. Alkukangertelun jälkeen alkoi sujua, ja kyllä tällä tekniikalla saumat sattuvat kohdilleen.

Tässä taas saumoissa on toivomisen varaa, mutta olkoon.

Ratsastamassakin olen säännöllisesti käynyt. En vain ole muistanut tunneista kirjoittaa. Piirto on ollut allani joka kerta, niin varmaan tänäkin iltana. Sen kanssa olen oppinut paljon ulkoapujen käytöstä.
Piirto viime sunnuntaina


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti